Är du den vi söker?

Vill du bli vår nya kollega? Vi på MnO International AB söker nu en ekonomiassistent där det finns potential att växa i rollen.

MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och outdoor. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm, med filialer i Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 50 personer med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se

Vi kan erbjuda dig en stimulerande miljö där det finns goda chanser att både utvecklas inom ditt arbetsområde och vara med och utveckla företaget i stort som befinner sig i en mycket spännande tillväxtfas. Vi har en stark företagskultur där vi gillar att göra saker tillsammans, känner stor arbetsglädje och delar kunskap och lärdomar med varandra. Hos oss värdesätter vi att det är högt i tak och främjar därför nya tankar och idéer.
Låter detta som en roll och ett företag du skulle trivas på? Vi hoppas på det och är även nyfikna på vad du skulle vilja bidra med till oss!

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiassistent ansvarar du för den löpande bokföringen och utgör en viktig del av ekonomiavdelningen. Dina främsta uppgifter blir att ansvara för kund- och leverantörsreskontra samt in- och utbetalningar. Du kommer också stötta teamet vid månadsbokslut och att göra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning.

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:

  • Kontering, bokföring, attestering och löpande avstämningar
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Stötta teamet vid månadsbokslut
  • Hantering av fakturor och inkommande ekonomirelaterade frågor via mail från kunder och leverantörer
  • Ekonomiadministration i Klarna och Adyen
  • Kassajournaler
  • Utläggshantering
  • Kontoavstämningar
  • In- och utbetalningar och kontroll att banksaldon stämmer

Vi söker dig som

  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Har 2–4 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete och arbetat med bokföring och redovisning
  • Har goda kunskaper i moms
  • Är obehindrad i svenska och engelska, tal och skrift

Meriterande krav:

  • Arbetslivserfarenhet av e-handel
  • Erfarenhet av NAV Dynamics
  • Goda kunskaper i övriga skandinaviska språk

Som person är du

  • Noggrann, strukturerad och självgående
  • Initiativtagande och problemlösande
  • Tycker om att ha många bollar i luften samtidigt
  • Bekväm med en snabbföränderlig arbetsvardag och ad hoc-uppgifter

 

Övrig information

Start: Omgående

Placering: Hammarby Sjöstad, möjlighet till distansarbete deltid

Anställningsform: Heltid, 40 timmar per vecka. 6 månades provanställning

Under din första tid kommer dina nya kollegor att ge dig en bra överlämning av arbetsuppgifter och du kommer att rapportera till CFO.

Ansökan

  • Referens: EKO-MNO-2108
  • Sista ansökningsdag är 2021-09-30
  • Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
  • Ansökningarna mailas till mno@jobb.se
  • För information kontakta: Lisette Fredsdotter, CFO, lisette.fredsdotter@mno.se