Career-Banner-V1.jpg
E-Commerce Coordinator

Till vår e-handelsavdelning söker vi nu en driven och passionerad E-Commerce Coordinator där du kommer arbeta nära våra varumärkeschefer och vårt marknadsteam med huvudsyfte att stötta arbetet med vår e-handel och främja dess tillväxt. Du kommer att ingå i ett team bestående av 4 specialister samt e-handelschef. I rollen ingår det att arbeta brett med olika uppgifter, såsom att lägga upp produkter i webbplattform och optimera dem, förändra front-end, online merchandising, test av orderflöden samt administrativt ansvar för att affärssystemet fungerar ihop med webbplattformen.

Som E-Commerce Coordinator på MnO International kommer du tillsammans med ditt team att ansvara för att driva, utveckla och växa den egna e-handeln. I rollen kommer du att identifiera nya affärsmöjligheter, sätta strategier, upprätta tydliga mål och KPI:er samt jobbar för att dessa uppnås.

Genom att följa upp och analysera kundinsikter kommer du kontinuerligt förbättra och utveckla e-handeln för att säkerställa att vi optimerar kundresan i syfte att driva försäljning, förbättra konverteringen samt erbjuda en on-brand-upplevelse. Detta är en unik möjlighet att kliva in ett bolag som är mitt i en tillväxtresa. Vi söker dig med starkt driv, som brinner för innovation och utveckling och som ser möjligheter och lösningar istället för problem.

Du kommer att samarbeta tätt med ditt team samt med andra team på bolaget och rollen kräver att du tar mycket eget ansvar och är självständig.

Ansvarsområden:

  • Ansvar för att affärssystemet fungerar ihop med webbplattformen med diverse kopplingar mellan, samt problemlösning i systemet

  • Du är den primära kontakten mot våra supportpartners

  • Testa och kvalitetssäkra ny funktionalitet, order, retur, frakt och betalflöden

  • Ansvar för bolagets olika marketplaces och utvecklingen av dem

  • Uppföljning och rapportering av relevanta KPI:er för att ständigt förbättra e-handels funktionalitet, kundnöjdhet samt öka försäljningen i kanalerna

  • Produktansvar på webbplattformen genom att lägga upp nya produkter, texter, bilder samt övrig produktinformation

  • Online merchandising och optimering

  • Ansvar för vissa logistik- och lagerhanteringsaktiviteter kopplade till e-handeln

  • Skapa, publicera och hantera digitala kampanjer och innehåll i relevanta kanaler

  • Vara backup för vår kundtjänst under högtrycksperioder

Kravprofil:

  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med e-handel

  • God teknisk förståelse och ett plus är erfarenhet av Shopify

  • Arbetat med administrativa uppgifter, meriterande om du jobbat i Microsoft Dynamics NAV

  • Mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska

 

 

Extra meriterande om du är/har:

  • Ett genuint intresse för sport och outdoor-mode

  • Arbete med kundtjänst, ett plus om du jobbat i ärendehanteringssystemet Gorgias

  • God förståelse för övriga nordiska språk

 

För att lyckas i rollen tror vi även att du trivs i en entreprenörsdriven och dynamisk miljö med snabba beslutsvägar. Vi tror att du är affärdrivande med stark förmåga att förvandla strategier till actions, gillar ägandeskap och är självgående men framförallt är positiv, energisk och tycker om att ha roligt på jobbet!

Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Hammarby Sjöstad och kräver att du är flytande i svenska och engelska då majoriteten av vår kommunikation mot slutkonsument är på de språken.

Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll! Senast 23 december vill vi ha fått in din ansökan!

Ansökan mailas in till jobb@mno.se

Careers-Footer.jpg